Partnercontent: De inhoud op deze pagina is afkomstig van derden en valt niet onder de verantwoordelijkheid van ONS Magazine of KBO. Heeft u een klacht over de inhoud? Laat het ons weten >
Partnercontent: De inhoud op deze pagina is afkomstig van derden en valt niet onder de verantwoordelijkheid van ONS Magazine of KBO. Heeft u een klacht over de inhoud? Laat het ons weten >
‘Ik regel al mijn dagelijkse bankzaken zelf via mijn mobiele telefoon’
Maandag 29 juli 2024We regelen onze bankzaken steeds vaker online. Dat betekent dat digitaal bankieren een cruciale vaardigheid is geworden. Meneer De Jong (80) wist zijn weg in de digitale wereld goed te vinden. Toch heeft hij veel opgestoken van de tips die de Hulp bij Bankzaken Adviseur van ABN AMRO hem gaf.
Meneer De Jong gaat met zijn tijd mee en regelt inmiddels al zijn bankzaken via zijn smartphone. “Ik heb veel zelf ontdekt, ook omdat ik niet wist dat ABN AMRO op allerlei manieren hulp biedt bij online bankieren.
Dat veranderde toen ik in contact kwam met de Hulp bij Bankzaken Adviseur van ABN AMRO.” Zo heeft hij veel opgestoken van de tips die Esmeralda de Bont-Broeren, Hulp bij Bankzaken Adviseur van ABN AMRO, heeft gegeven. “Laatst wilde ik mijn zus machtigen, zodat zij in geval van ziekte mijn bankzaken kan regelen. Tijdens een digitale sessie hielp Esmeralda ons met het uitwisselen van gegevens.”
Al snel kwam het gesprek op andere zaken, zoals het opstellen van een levenstestament. “In een levenstestament leg je vast wie namens jou beslissingen mag nemen en hoe je financiële zaken geregeld wilt hebben als je dat zelf niet meer kunt”, vertelt Esmeralda.
“Meneer De Jong woont in een koopwoning. Ik vertelde dat het voor een familielid ingewikkeld kan zijn de woning te verkopen als je dit zelf niet meer kunt. Ook is het met een machtiging niet mogelijk een adreswijziging door te geven, verzekeringen of contracten op te zeggen. Met een levenstestament kan dat wel.” Ook gaf Esmeralda praktische tips, zoals het instellen van betaallimieten of het aanzetten van het Spaargeldslot, dat extra bescherming biedt tegen oplichters die met slimme trucs bij je spaargeld willen komen.
Esmeralda: “Veel mensen merken na een gesprek dat ze veel dingen prima zelf kunnen regelen; als adviseur help ik hen op weg. Zo laat ik zien dat bij elke transactie een controlemoment plaatsvindt, waarvoor een bevestiging van de klant nodig is. Ook geef ik tips om online bankieren nog eenvoudiger te maken en wijs ik de weg naar onze website waar alle informatie bij elkaar staat.”
ABN AMRO Helpt
Een overboeking doen, betaalpas aanvragen of adreswijziging doorgeven. Dagelijkse bankzaken doen we het liefst zelf. Maar wist u dat het één op de zes Nederlanders soms niet zelf lukt? Op deze momenten helpen we u vooruit. Voor meer informatie: abnamro.nl/helpt
Komt u er even niet uit?
ABN AMRO Helpt, bel de Hulp bij Bankzaken Lijn: 088 226 26 12