Ga door naar hoofdcontent
ArtikelenHulp bij Bankzaken voor klanten van ABN AMRO en helpers.

Partnercontent: De inhoud op deze pagina is afkomstig van derden en valt niet onder de verantwoordelijkheid van ONS Magazine of KBO. Heeft u een klacht over de inhoud? Laat het ons weten >

Partnercontent: De inhoud op deze pagina is afkomstig van derden en valt niet onder de verantwoordelijkheid van ONS Magazine of KBO. Heeft u een klacht over de inhoud? Laat het ons weten >

Hulp bij Bankzaken voor klanten van ABN AMRO en helpers.

Maandag 28 april 2025

Kunt u wel wat extra hulp gebruiken bij het regelen van uw bankzaken? Of wilt u anderen graag helpen zelfstandiger te bankieren? ABN AMRO zet zich, samen met belangenorganisaties zoals Senioren Brabant Zeeland, op allerlei manieren in deze klanten en helpers te ondersteunen.

De afgelopen jaren is er veel veranderd op het gebied van bankieren. Bankkantoren verdwenen uit het straatbeeld en daarvoor in de plaats kwamen andere oplossingen. Een voorbeeld hiervan zijn de meer dan 200 mobiele Hulp bij Bankzaken Adviseurs. Dit zijn adviseurs die ABN AMRO speciaal inzet voor klanten die hulp kunnen gebruiken bij hun dagelijkse bankzaken. “Veel mensen ervaren onzekerheid bij veranderingen in bankieren. Daarom is het zo belangrijk dat we laten zien dat er voor iedereen hulp is,” zegt Gudy van der Wal, Directeur Toegankelijk Bankieren “Het is zonde dat veel klanten en ‘helpers’ nog niet op de hoogte zijn van hoe onze oplossingen en adviseurs hen vooruit kunnen helpen”.

Bent u bijvoorbeeld bekend met onderstaande oplossingen die het makkelijker maken om uw dagelijkse bankzaken zelfstandig te regelen:

  • Bestel overschrijvingskaarten & enveloppen en ontvang periodiek papieren afschriften.
  • Naast het algemene telefoonnummer 0900-0024 heeft ABN AMRO ook een Hulp bij Bankzaken Lijn 088-2262612, zonder keuzemenu.
  • Maak gebruik van de speciale overboekings-lijn voor telefonische overboekingen.
  • Ontmoet een van de meer dan 200 Hulp bij Bankzaken Adviseurs voor persoonlijke ondersteuning, telefonisch, via beeldbankieren, bij u thuis of op een locatie naar keuze.
  • Volg cursussen over online en veilig bankieren, met praktijkvoorbeelden om fraude te herkennen en te voorkomen. Aanmelden kan via www.abnamro.nl/cursus.
  • Oefen veilig met de ABN AMRO app op www.abnamro.nl/leereenvoudigbankieren.
  • Bel beveiligd in met de ABN AMRO app.
  • Tijdens gesprekken kan een tolk worden ingezet, zowel telefonisch als persoonlijk. Het gesprek voeren we in het Nederlands of in het Engels.
  • Bent u doof of slechthorend? Maak gebruik van beeld bankieren in gebarentaal.
  • Bezoek www.abnamro.nl/toegankelijkheid om te ontdekken hoe ABN AMRO bankieren eenvoudig maakt voor iedereen. U vindt hier 20 uitlegvideo’s over dagelijkse bankzaken en een speciale informatiepagina voor mantelzorgers.

Kijk op www.abnamro.nl/toegankelijkheid hoe we bankieren voor iedereen gemakkelijk maken, inclusief 20 uitlegvideo’s over dagelijkse bankzaken. Met deze en vele andere hulpmiddelen biedt ABN AMRO voor iedereen een manier om te bankieren.