Partnercontent: De inhoud op deze pagina is afkomstig van derden en valt niet onder de verantwoordelijkheid van ONS Magazine of KBO. Heeft u een klacht over de inhoud? Laat het ons weten >
Partnercontent: De inhoud op deze pagina is afkomstig van derden en valt niet onder de verantwoordelijkheid van ONS Magazine of KBO. Heeft u een klacht over de inhoud? Laat het ons weten >
Bankieren toegankelijk maken voor iedereen
Maandag 16 december 2024ABN AMRO vindt het belangrijk dat bankieren toegankelijk is voor iedereen. Wie wat hulp nodig heeft bij het regelen van zijn bankzaken kan in de eigen buurt terecht bij de Hulp bij Bankzaken Adviseur. Met een verdubbeling van het aantal adviseurs wil de bank een positieve bijdrage leveren aan de zelfredzaamheid van haar klanten.
Bijdragen aan zelfredzaamheid
“Zelf je bankzaken kunnen regelen is belangrijk, en draagt bij aan de zelfred-zaamheid van mensen”, zegt Gudy van der Wal-Verbruggen, directeur Hulp bij Bankzaken en Financiële Toegankelijkheid. “ABN AMRO heeft al veel stappen op dit terrein gezet. Een groot succes zijn de Hulp bij Bankzaken Adviseurs (voorheen Financiële Zorgcoaches). Deze speciaal opgeleide medewerkers van de bank staan klaar voor iedereen die wel wat hulp bij bankzaken kan gebruiken”.
Van Texel tot Limburg
Klanten komen via de Hulp bij Bankzaken Lijn (088 226 26 12) in contact met een van de 200 Hulp bij Bankzaken Adviseurs. Gudy: “Onze adviseurs werken door het hele land, van Texel tot Limburg. Dankzij deze ‘mobiele bankkantoren’ staan we als bank nog dichter bij onze klanten.” De adviseur kan bij de klant thuis langskomen, maar dat is zeker niet altijd nodig. Vragen kunnen vaak ook telefonisch of door middel van Beeld bankieren worden beantwoord. De adviseurs werden eerst Financiële Zorgcoaches genoemd. Gudy: ’De nieuwe naam Hulp bij Bankzaken Adviseur dekt de lading veel beter, zo blijkt uit de reacties van klanten.’ De dienstverlening van de adviseurs wordt door klanten en hun naasten onverminderd goed gewaardeerd. Reden voor de bank om het aantal adviseurs uit te breiden.
Steuntje in de rug
ABN AMRO wil met de Hulp bij Bankzaken Adviseurs en andere maatregelen de toegankelijkheid verbeteren en een positieve bijdrage leveren aan de financiële zelfredzaamheid van klanten. Gudy: “In deze tijd van vergrijzing en toenemende digitali-sering is dat belangrijker dan ooit. Hoe meer mensen we als organisatie kunnen helpen hoe beter.”
ABN AMRO Helpt
Ken je iemand die wel een steuntje in de rug kan gebruiken bij het doen van de dagelijkse bankzaken? Attendeer hem of haar dan op de Hulp bij Bankzaken Lijn (088 226 26 12) én Hulp bij Bankzaken Adviseurs. Zo kunnen we waar nodig de juiste hulp bieden.