In de provincie Groningen is ervoor gekozen om alle afdelingen als rechtspersonen in te schrijven bij de Kamer van Koophandel (KvK). Dit is een belangrijke stap die meerdere voordelen biedt voor de afdelingen en hun bestuurders.
Waarom deze verandering?
De oude statuten van de provinciale bond dateerden van 1994 en voldeden niet meer aan de huidige eisen. Banken hanteren tegenwoordig strengere regels, waardoor het lastig is om alle penningmeesters toegang te geven tot hun bankrekeningen. De oplossing bleek inschrijving als rechtspersoon bij de KvK. De consequentie hiervan is dat alle afdelingen hun eigen statuten moeten laten opstellen en deponeren bij de KvK. Voor sommige afdelingen vormde dit een financiële uitdaging. Daarom besloot de provinciale bond tijdens een vergadering met alle afdelingsbesturen dat de kosten voor het opstellen en deponeren van de statuten worden gedragen door de provinciale bond en dat de namen en de logo’s van de provinciale bond worden gewijzigd.
Word lid en:
lees direct alle artikelen op deze website
ontvang 11x per jaar ONS Magazine in de brievenbus
ontvang 12x per jaar een digitaal magazine in uw mailbox
maak iedere dag gratis 8 puzzels
ga eropuit met veel voordeel
profiteer van leuke aanbiedingen
Bent u al lid, log dan in om dit artikel te lezen.
Bent u al lid? Dan heeft u als het goed is een activatiemail gehad om uw account te activeren. Als u deze niet gehad heeft neem dan contact op met uw lokale provincie of maak direct een account aan.
Maak een account aan