Ga door naar hoofdcontent
ArtikelenNieuw energiecontract? 5 dingen waar u op moet letten!

Advertorial: De inhoud op deze pagina is afkomstig van derden en valt niet onder de verantwoordelijkheid van ONS Magazine of KBO. Heeft u een klacht over de inhoud? Laat het ons weten >

Advertorial: De inhoud op deze pagina is afkomstig van derden en valt niet onder de verantwoordelijkheid van ONS Magazine of KBO. Heeft u een klacht over de inhoud? Laat het ons weten >

Nieuw energiecontract? 5 dingen waar u op moet letten!

Maandag 24 november 2025

Simpel en in een paar minuten geregeld, het oversluiten van een nieuw energiecontract. Bespaar op uw energiekosten, hierbij 5 tips!

1. Uw maandtermijn

Veel mensen denken met een lagere maand­termijn geld te besparen. Helaas, dat is lang niet altijd zo! Kijk naar de prijs per kuub gas, kWh stroom en de vaste leveringskosten; hoe lager deze zijn, hoe goedkoper u uit bent. Soms worden mensen verleid met een lage maandtermijn, maar dan wordt het verbruik bewust lager gezet. Dat is misleidend!

2. Teruglever-vergoeding

Veel zonnepanelenbezitters zijn erg gericht op wat ze ontvangen voor hun teruglevering. In de praktijk is echter de stroomprijs in de winter, als óók zonnepaneleneigenaren veel stroom van het net afnemen, minstens zo belangrijk. Een vast contract is vaak nog de beste keuze. U heeft dan rust in de winter­maanden en zekerheid dat u na aftrek van de teruglever-kosten netto voor iedere kWh nog geld ontvangt, dus geen negatieve prijzen. U hoeft de panelen niet uit te zetten: iedere kWh levert u nog geld op, ook als de salderingsregeling gestopt is per 1-1-2027.

3. Dynamische prijs

Dynamische beprijzing kan interessant lijken, maar de prijzen zijn onzeker en daarmee een risico. Het voordeel in de zomer kan als sneeuw voor de zon verdwijnen in de winter. Wilt u wel voordeel maar minder risico, dan biedt ONS Energie als enige in Nederland de optie Dynamisch-Vast. Dynamische prijzen in de zomer en vaste prijzen in de winter. Zo profiteert u optimaal van de huidige markt.

4. Kijk niet alleen naar de prijs

Natuurlijk wil iedereen een scherpe prijs. Maar kijk ook goed hoe de leverancier bekend staat, bijvoorbeeld door klantbeoordelingen te  bekijken. Steeds meer leveranciers zijn niet meer telefonisch bereikbaar. Heeft de leverancier een goed klantenportaal waarbij u grip houdt op uw kosten? Kunt u makkelijk met vragen terecht bij uw leverancier? Ook dat zijn  belangrijke zaken om rekening mee te houden. 5. Vraag advies op maat Wij maken voor u een aanbod dat past bij úw situatie. Of u nu wel of geen zonnepanelen of een thuisbatterij hebt of overweegt. ONS Energie heeft gegarandeerd messcherpe tarieven voor zowel stroom als gas en geeft een deskundig advies op maat. Daarbij bieden we dynamische, variabele en vaste contracten aan of zelfs een combinatie van dynamisch en vast. Met de winter in aantocht is het nu een goed moment om te kijken of we uw tarieven per direct kunnen verlagen. Vele duizenden leden hebben we recent al succesvol kunnen oversluiten: zij profiteren van een zeer scherp contract en een uitstekende ‘ouderwetse’ klantenservice met vriendelijke medewerkers.

U kunt ons bellen op (085) 486 33 60 (maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur).

of laat een terugbelverzoek achter op onze website kbo.energiebesteding.com/ tarieven

ONS ENERGIE

√ Persoonlijk en vrijblijvend adviesgesprek
√ Overzichtelijk klantenportal met inzage in uw verbruik
√ Maandelijks een duidelijke e-mail met uw kostenindicatie
√ Goed bereikbare klantenservice met deskundige medewerkers
√ Voordelige stroom- en gastarieven
√ Uw energiezaken in vertrouwde handen
√ Unieke DynamischVast optie