Partnercontent: De inhoud op deze pagina is afkomstig van derden en valt niet onder de verantwoordelijkheid van ONS Magazine of KBO. Heeft u een klacht over de inhoud? Laat het ons weten >
Partnercontent: De inhoud op deze pagina is afkomstig van derden en valt niet onder de verantwoordelijkheid van ONS Magazine of KBO. Heeft u een klacht over de inhoud? Laat het ons weten >
Een dag van de bezorger
Dinsdag 8 juli 2025Het is net 7.30 uur als Randall de loods van Vers aan Tafel Maaltijdservice binnenstapt. In Nieuw-Vennep is het dan al druk. De vriesverse maaltijden worden ingeladen en de routes voor die dag doorgenomen. Randall groet zijn collega’s, tilt de dozen in zijn bestelbus met vriesvak en werpt een blik op het bezorgschema voor vandaag: hij rijdt een mooie route langs verschillende adressen in stad en dorp.

Een herkenbaar gezicht aan de deur
“Ik kom al bijna drie jaar bij veel van mijn klanten,” vertelt Randall. “Voor veel mensen ben ik dus een bekend gezicht geworden. Ze weten: als Randall komt, komt het goed.” Hij lacht. “En ik leer de gewoontes ook wel een beetje kennen. Zo moet ik bij mevrouw Van Es altijd even wachten, want zij moet met haar traplift naar beneden komen. En meneer Bos staat meestal al klaar om me te begroeten.”
Randall belt aan bij mevrouw van Es en doet even een stapje achteruit. “Goedemorgen!” klinkt het vrolijk van boven. Wanneer de deur opengaat, staat er een oudere dame met een brede glimlach. “U komt precies op tijd. Ik heb net mijn puzzel afgemaakt!” Terwijl Randall de maaltijden in de vriezer zet, praten ze over het weer en de bloemen die in haar voortuin beginnen te bloeien. “Dat soort gesprekjes zijn voor mij het mooiste aan dit werk,” zegt Randall. “Een maaltijd bezorgen is één ding, maar een moment van aandacht is minstens zo belangrijk.”
Oog voor wat iemand nodig heeft
Randall let goed op of alles in orde is. “Soms merk je dat iemand wat vergeetachtiger is dan anders, of dat iemand er wat stilletjes bij zit. Dan maak ik net even iets meer tijd voor een praatje. Je leert aanvoelen wanneer iets niet helemaal klopt. Dat hoeft niet altijd iets ernstigs te zijn, maar het is fijn als iemand even vraagt hoe het gaat.”
Ook kleine gebaren maken verschil. “Bij sommige klanten zet ik de maaltijden in de vriezer, bij anderen til ik het doosje gewoon even op tafel. Kleine dingen, maar ze doen ertoe.”
Altijd onderweg, altijd welkom
Rond lunchtijd parkeert Randall in een smalle straat in het centrum. “Hier moet ik altijd goed mikken met de bus,” grapt hij. “Maar het is de moeite waard: binnen woont een meneer die graag vertelt over vroeger. Hij was vrachtwagenchauffeur in de jaren zestig en herkent veel in mijn werk.” Terwijl Randall de maaltijden aanreikt, praten ze het over zijn favoriete route door Duitsland.
Tegen drieën is Randall bij zijn laatste adres. Hij rijdt terug naar de loods, zet zijn bus op de parkeerplaats en checkt of er nog bijzonderheden zijn voor morgen. “Het is geen standaardbaan,” zegt hij terwijl hij zijn jas aantrekt. “Elke dag is anders, want elke klant is anders. Maar dat maakt het juist zo mooi. Je komt bij mensen thuis, letterlijk en figuurlijk. En als je dan met een glimlach vertrekt, weet je dat je dag goed was.”
Goede voeding, met aandacht bezorgd
Bij Vers aan Tafel draait het niet alleen om lekker en gezond eten, maar ook om persoonlijke aandacht. Zoals Randall laat zien, maken kleine gebaren en vertrouwde gezichten een groot verschil. In ons assortiment vindt u meer dan 170 verschillende maaltijden – van stamppot tot wereldgerecht – zodat er altijd iets tussen zit dat bij uw smaak past. Alle maaltijden worden vriesvers en met zorg bij u thuisbezorgd. Benieuwd naar het volledige aanbod? Kijk op www.versaantafel.nl.