De Katholieke Bond van Ouderen (KBO) in Soest bestaat dit jaar veertig jaar. Wat ooit begon als een bescheiden soos is inmiddels uitgegroeid tot een organisatie voor alle senioren in Soest, Soesterberg en Baarn. Daarom wordt er nagedacht over een nieuwe naam: Krachtige Bond van Ouderen.
Voorzitter Yvonne Dijkhuis en vicevoorzitter Paul Sparnaaij
De wortels van de KBO liggen in de jaren 60, toen oudere dames en heren samenkwamen in soos St. Jozef voor gezelligheid, breien, kaarten en ontmoeting. In 1985 besloten vier dames van de soos zich officieel te verenigen, zodat de belangen van ouderen beter behartigd konden worden bij de gemeente. Op 7 maart 1986 vond de eerste ledenvergadering plaats, met 109 leden. Vicevoorzitter Paul Sparnaaij vertelt dat het opvallend is dat dames het initiatief namen, met meteen een vrouwelijke voorzitter. Later namen mannen het stokje over, tot vijf jaar geleden, toen opnieuw een vrouw voorzitter werd: Yvonne Dijkhuis is nu de voorzitter.
Dit artikel is exclusief voor leden
Word lid en:
lees direct alle artikelen op deze website ontvang 11x per jaar ONS Magazine in de brievenbus ontvang 12x per jaar een digitaal magazine in uw mailbox maak iedere dag gratis 8 puzzels ga eropuit met veel voordeel profiteer van leuke aanbiedingen
Bent u al lid, log dan in om dit artikel te lezen.
Inloggen
Bent u al lid? Dan heeft u als het goed is een activatiemail gehad om uw account te activeren. Als u deze niet gehad heeft neem dan contact op met uw lokale provincie of maak direct een account aan.